Citim și la grădiniță!

În perioada estivală la bibliotecă se desfășoară Programul tradițional Lecturile Verii, care cuprinde diverse forme de activități pentru copii: ore de poveste, ore de lectură, concursuri, spectacole, prezentări de carte, discuții/dezbateri, recital de poezii ș.a. Una din ele este și ora de lectură pe care am organizat-o împreună cu copiii de la grădinița Țîndărică. În cadrul acestei ore de lectură, copiilor li s-a propus cartea Ursuleți isteți. Pentru a-i intriga la lectură, din start, am dezvăluit copiilor cîteva secvențe din carte, discutînd despre ursuleți: unde trăiesc, cu se ocupă cine sunt prietenii lor și ce le place să mănînce.

Încercînd să le oferim răspunsuri la aceste întrebări, le-am povestit copiilor informații succinte despre urși. Contextul cărții ne-a dezvăluit că urșii au și ei familie. Fiecare urs are îndeletnicirea sa: le place mult joaca, să mănînce miere de albini, mure și să prindă piești. Cei mai isteți copii au venit cu completări, povestindu-ne ce cunosc ei despre urși. Ca urmare, pentru a vedea ce alte animale sălbatice mai cunosc, le-am propus copiilor un set de ghicitori la această tematică.

Cei mai curioși, isteți copii au dat dovadă de cunoștințe ample despre lumea animală. În acest context, i-am invitat la bibliotecă împreună cu familia, pentru a le oferi diverse cărți, reviste la acest subiect și nu doar.</span